Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei

26.04.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cristiana Coman lucrează cu un laborator acreditat din Bucureşti, cu experţi care se ocupă de producţia efectivă, şi spune că intenţionează să continue în acest mod şi să nu preia ea responsabilitatea procesului de fabricare, deoarece este mai recomandat ca aceasta să fie făcută de o echipă de experţi. Investiţia ei până acum se ridică la peste 30.000 de euro, iar profitul este constant reinvestit.

Naşterea celui de-al treilea copil al său a făcut-o pe Cristiana Coman, care lucrase până atunci timp de zece ani în domeniul resurselor umane, să fie mai atentă la produsele cosmetice pe care le foloseşte atât pentru copiii ei, cât şi pentru ea. De aici, s-a mai născut ceva – o idee de business, concretizată sub brandul Clamour, care i-a dat curajul să renunţe la jobul de manager de resurse umane într-o companie multinaţională de audit.

A pornit cu un produs pentru demachiere şi curăţare care să nu usture ochii, pentru că se confrunta de mult timp cu această neplăcere. Iar din dorinţa de a oferi alternative naturale de skincare, au apărut şi celelalte produse Clamour. „Am vrut să propun rutine simple şi eficiente de îngrijire a pielii, aşa că am dezvoltat zece produse. Unele sunt pentru ten, altele sunt pentru îngrijirea mâinilor. Aş vrea să dezvolt şi alte produse în viitor, dar nu multe“, a povestit Cristiana Coman, fondatoarea Clamour.

Diferenţa faţă de cremele din comerţ, adaugă ea, o fac ingredientele, care sunt nontoxice, prietenoase cu pielea şi nu au parfum adăugat, pentru că acesta poate fi dăunător. Printre ingredientele cu care lucrează Cristiana se numără acid hialuronic, colagen, extract de ceai verde, ulei de avocado, antioxidanţi. „Brandul a fost lansat anul trecut, dar am lucrat un an înainte până la definitivarea produselor. Anterior, am lucrat în domeniul resurselor umane, aşa că nu aveam experienţă în industria cosmetică.“

„Dar în momentul în care am ales să fac acest business, m-am documentat mult, am început să învăţ, ca să ştiu ce să conţină formulele cremelor. Am studiat şi formulele unor creme de pe piaţă, ca să-mi dau seama ce vreau si ce nu vreau.“

Cristiana Coman lucrează cu un laborator acreditat din Bucureşti, cu experţi care se ocupă de producţia efectivă, şi spune că intenţionează să continue în acest mod şi să nu preia ea responsabilitatea procesului de fabricare, deoarece este mai recomandat ca aceasta să fie făcută de o echipă de experţi. Investiţia ei până acum se ridică la peste 30.000 de euro, iar profitul este constant reinvestit.


Preţurile produselor Clamour pornesc de la 35 de lei pentru un balsam de buze şi ajung la 179 de lei pentru un ser cu peptide.


Preţurile produselor Clamour pornesc de la 35 de lei pentru un balsam de buze şi ajung la 179 de lei pentru un ser cu peptide. Brandul se adresează clientelor cu venituri peste medie, cu vârste în jurul a 35-40 de ani în principal, chiar şi mai mult.

„Am participat până acum la patru târguri, Mezanin Market şi NoÎl, şi intenţionez să mai merg tot la acestea. Vindem în magazinul nostru online, dar şi pe alte platforme ñ Dichisar, Iarmaroc, eMag. De la începutul lunii martie, produsele Clamour sunt disponibile şi prin Glovo, cu livrare în 30 de minute în Bucureşti, prin Antrepremame Marketplace. De asemenea, începând cu luna aprilie, produsele sunt disponibile şi fizic, nu doar online, în concept store-ul Măiastra, deschis în centrul Bucureştiului. Ne propunem să ne extindem prezenţa fizică - atât la târguri, cât şi în magazine. Îmi doresc să cresc vizibilitatea nu doar în Bucureşti, ci şi în restul ţării.“

Prin Clamour, Cristian Coman şi-a propus să ofere într-un singur loc produsele esenţiale atât pentru îngrijirea tenului, cât şi a corpului, însemnând curăţare şi demachiere, antirid, hidratare ten şi hidratare corp.

„Nu este uşor să faci brandul vizibil într-o piaţă atât de concurenţială precum cea a industriei cosmetice, iar promovarea a fost principala provocare. Deoarece Clamour este un brand la început de drum, a fost nevoie de o perioadă pentru a creşte încrederea în produsele noastre, iar acum încep să se vadă rezultatele acţiunilor pe care le-am făcut în primul an. Produsele-vedetă sunt serul cu peptide şi crema pentru noapte.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania