Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Roxana Mihai a dus gelateria DolciConi în inima Capitalei, lângă Universitate şi are planuri de extindere. „Faptul că este o afacere de familie ne-a ajutat foarte mult să rezistăm“

09.05.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

DolciConi a generat în 2023 o cifră de afaceri de 80.000 de euro, cu o marjă de profit de 20%  „În fiecare săptămână avem câte o aromă nouă“, povesteşte fondatoarea businessului.

Gelateria DolciConi, pornită în 2015 de antreprenoarea Roxana Mihai în Bucureşti, a continuat creşterea pe o piaţă aglomerată, iar în plină criză sanitară fondatoarea businessului a decis mutarea într-un spaţiu mai mare, aproape de Universitatea din Capitală. Planurile pentru viitor urmăresc menţinerea pe piaţă, dar şi o posibilă extindere în 2025, mai ales că fiica antreprenoarei a început să facă primii paşi în businessul de familie.

„Ne-am mutat pentru că a fost necesar, spaţiul anterior era destul de micuţ. Acum suntem în Piaţa Italiană, lângă Liceul Spiru Haret, destul de aproape de Universitate. E un spaţiu destul de mare, am încercat să fie primitor, ca livingul unei case. Faptul că este o afacere de familie ne-a ajutat foarte mult să rezistăm. Lucrez alături de soţul meu, mă ajută foarte mult mama şi începe să fie implicată şi fiica mea, care a împlinit 19 ani”, a povestit Roxana Mihai.

Ea a adăugat că în ultimii ani s-au deschis multe gelaterii în Bucureşti, dar şi în ţară, ceea ce arată potenţialul pieţei.

„Anul 2024 a început foarte bine pentru că am avut timp frumos, lumea dornică să iasă afară la plimbare. Noi suntem deschişi iarna, au început oamenii să consume îngheţată chiar şi în sezonul rece, se poate consuma şi acasă, la un film”, a mai spus Roxana Mihai. Ea a precizat că un diferenţiator al DolciConi faţă de alte gelaterii îl reprezintă aromele, creând reţete noi periodic. „Eu sunt o iubitoare de noi arome, de noi încercări,  în fiecare săptămână avem o aromă nouă. Mă joc cu aromele, am avut ciocolată cu infuzie de lavandă, am făcut şi din cartof dulce, pop-corn.“

„Oamenii vin special să încerce lucruri noi pentru că ştiu că ne jucăm mult cu gusturile. Sunt câteva arome care nu trebuie să lipsească din vitrine - ciocolata, fistic, lămâie”, a mai adăugat antreprenoarea.

Planurile pentru anul acesta urmăresc participarea la evenimente mari, acolo unde noi clienţi află de brand. În plus, fondatoarea businessului se uită şi la o posibilă extindere în 2025, într-un alt cartier din Bucureşti.

„M-a ajutat foarte mult familia în business, mi-a fost alături. Un antreprenor trebuie să aibă timp, să dedice multă răbdare şi tenacitale, să nu se lase a bătut după prima greutat”, a completat Roxana Mihai.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania