Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Loredana Peptenaru, cu background în turism, a pornit în pandemie Nomad Travel Concept, o agenţie de turism care oferă vacanţe personalizate şi consultanţă şi care a ajuns la sute de clienţi

24.04.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Agenţia de turism se axează pe vacanţele exotice  În 2023, cele mai căutate destinaţii au fost Maldive, Zanzibar, Seychelles şi Mauritius  În general, un pachet mediu de vacanţă pentru două persoane porneşte de la 6.000 de euro.

Loredana Peptenaru a lucrat timp de şapte ani într-o agenţie de turism în domeniul croazierelor, iar în pandemie, după ce şi-a dat demisia, a decis să pornească Nomad Travel Concept, propria sa agenţie de turism, care oferă consultanţă şi vacanţe personalizate.

„Ideea de a deveni antreprenor în turism a venit de la sine, în pandemie, când tocmai îmi dădusem demisia dintr-o agenţie de turism unde activasem timp de şapte ani în domeniul croazierelor. Am fost destul de sceptică pentru că îmi doream să ies din această industrie. Mi-am luat răgaz şi m-am gândit cu ce am putea veni nou pe piaţă.

Mi-am dat seama că este o lipsă pe partea de consultanţă. Oamenii au nevoie să apeleze la cineva cu experienţă care le poate oferi o expertiză şi poate fi alături de ei pe tot parcursul vacanţei. Am ajuns la câteva sute de clienţi, iar unii dintre ei îşi fac câte şase-şapte vacanţe pe an prin intermediul nostru“, a povestit antreprenoarea.

Astăzi, în proiectul pornit de ea sunt implicaţi alţi doi parteneri, antreprenorii Anca Ştef şi Aurel Creangă. În total, echipa Nomad Travel Center numără cinci persoane.

Investiţia de pornire, menţionează fondatoarea, s-a ridicat la aproximativ 10.000 de euro, iar ulterior au mai urmat şi alte investiţii, una dintre cele mai importante fiind cea pentru deschiderea unui punct fizic în Bucureşti, care a avut loc la un an după pornirea afacerii.

Loredana Peptenaru spune că nu şi-a dorit să aibă pe site-ul Nomad Travel Concept un simplu motor de căutare prin care oamenii să îşi facă singuri rezervarea vacanţei. Ea a gândit proiectul astfel încât clienţii să aibă parte şi de consultanţă.

„Contribuţia noastră se încheie atunci când clienţii se întorc acasă cu bine. (...) Ascultăm cerinţele pe care le are clientul, ne punem toate resursele şi toată experienţa, iar în primă instanţă venim cu trei variante diferite pentru client“, a mai adăugat ea.

Agenţia de turism Nomad Travel Concept se axează pe vacanţele exotice. În România, spune antreprenoarea, se vând cazări şi bilete de avion în mare parte pentru clienţii corporate. În 2023, cele mai căutate destinaţii au fost Maldive, Zanzibar, Seychelles şi Mauritius. În general, precizează ea, un pachet mediu pentru două persoane porneşte de la 6.000 de euro.

Destinaţiile anului 2024, mai adaugă aceasta, sunt Grecia şi Spania. „Avem pachete în Gran Canaria, Tenerife, Palma de Mallorca şi pe toate insulele din Grecia, dar cele mai căutate sunt Creta, Zakynthos şi Rhodos.“

Anul acesta, menţionează antreprenoarea, bugetul mediu pentru o vacanţă este cu 20-30% mai mare decât anul anterior.

Anul trecut, agenţia de turism Nomad Travel Center a avut un volum de vânzări de aproximativ 1,4 mil. euro, după spusele  fondatoarei.

În 2024, Loredana Peptenaru vrea să meargă mai mult şi către zona de corporate, care acum reprezintă doar 10-15% din business, ţinta fiind să ajungă la 30%.

„În cinci ani sperăm să ne mărim echipa. Acum suntem cinci şi sper să ajungem la cel puţin zece oameni. Vrem să investim în tehnologie, să dezvoltăm partea corporate şi să mai deschidem un sediu.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania