Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ruxandra Mercea, Florina Popîrţac şi Raluca Manole, trei antreprenoare din Cluj-Napoca, au dezvoltat Spark Generation, o platformă de educaţie online care a strâns 9.000 de elevi din 25 de ţări

23.04.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Proiectul Spark Generation se adresează atât şcolilor de stat, cât şi şcolilor private, iar copiii pot fi înrolaţi începând cu vârsta de 12-13 ani Spark Generation cuprinde peste 55 de cursuri complet digitalizate, iar cele mai utilizate materii din platformă sunt matematică, business şi finanţe.

Ruxandra Mercea, Florina Popîrţac şi Raluca Manole, trei antreprenoare din Cluj-Napoca, au creat un proiect în zona de educaţie care a pornit, iniţial, ca o platformă de învăţare ce avea să vină în sprijinul digitalizării educaţiei tradiţionale.

Pe parcurs, însă, a luat naştere Spark Generation, un liceu online cu program flexibil, în care elevii din toată lumea pot învăţa singuri sau împreună cu un profesor de la matematică până la business sau psihologie.

„Am pornit în 2020 cu Spark School, o şcoală online începută după pandemie deoarece am descoperit limitările educaţiei tradiţionale. Aşa a apărut Spark School, o şcoală online, în special pentru copiii care au nevoie de flexibilitate în program – sportivi de performanţă sau copii care au anumite pasiuni, precum arta sau muzica, şi care trebuie să fie prezenţi pe scenă sau la repetiţii, astfel că nu pot urma un program de şcoală normal. Şcoala este potrivită şi pentru copiii din homeschooling, dar şi pentru familiile de expaţi. De anul acesta, Spark School a devenit Spark Generation. Vrem să construim următoarea generaţie de tineri, care îşi descoperă propria voce, identitate şi ce vor să facă mai departe în carieră“, a povestit Florina Popîrţac, CEO, Spark Generation.

Cele trei antreprenoare au pornit cu o primă investiţie de 600.000 de euro, după care au rdicat o rundă de finanţare de 1,5 mil. euro, iar acum au deschis o nouă rundă, de 3,5 mil. euro, cu ajutorul căreia vor să continue dezvoltarea platformei şi să scaleze proiectul în mai multe pieţe.

În proiectul Spark Generation sunt implicaţi 20 de oameni pe partea administrativă. În ceea ce priveşte partea didactică, spune Florina Popîrţac, Spark Generation are o echipă de peste 50 de profesori din peste 20 de ţări, toţi fiind acreditaţi Cambridge.

„Vrem să construim o generaţie care este pregătită pentru viitor şi pentru noile cariere. Observăm cum digitalizarea apare în toate sectoarele, mai puţin în educaţie. Am decis să investim în tineri pentru a nu le fi frică de tehnologie.“

Spark Generation cuprinde peste 55 de cursuri complet digitalizate, care se predau deocamdată doar în limba engleză. Cele mai utilizate materii din platformă, menţionează antreprenoarea, sunt matematică, business şi finanţe.

Proiectul Spark Generation se adresează atât şcolilor de stat, cât şi şcolilor private, iar copiii pot fi înrolaţi începând cu vârsta de 12-13 ani. În prezent, liceul online are atât elevi exclusivi, cât şi elevi din alte şcoli din România şi din lume care pot apela la cursurile Spark. În liceul online sunt în acest moment peste 150 de elevi care nu mai merg la alte şcoli.

Astăzi, în Spark Generation sunt în total peste 9.000 de elevi care au acces la toate cursurile. Ei beneficiază de un abonament lunar care le oferă acces la aceste cursuri, în baza unei subscripţii de 10 euro.

„Vrem să ajungem la peste 100.000 de elevi în următorii doi-trei ani. În 2028 ţintim să avem peste 1 mil. elevi“, a mai adăugat CEO-ul Spark Generation.

Proiectul Spark Generation a ajuns anul trecut la afaceri de jumătate de milion de euro, iar în 2024, după cum spune Florina Popîrţac, ţinta este să ajungă la 2 mil. euro.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania