Auto

Radu Dinescu, Uniunea Transportatorilor Rutieri din România: Anul acesta vom asista la introducerea vehiculelor autonome în transportul public din America şi mai apoi din Europa

Radu Dinescu, Uniunea Transportatorilor Rutieri din...

Autor: Cristina Bellu

29.03.2018, 16:33 300

La nivel global există preocupări foarte serioase privind vehiculele autonome prin care se urmăreşte rezolvarea problemelor vehiculelor actuale.Anul acesta vom asista la introducerea unor sisteme de transport public local cu vehicule autonome mai întâi în SUA şi apoi în Europa. Miza este extrem de mare pentru că astfel de vehicule vor fi vândute către operatori şi nu către persoane fizice, a spus Radu Dinescu, secretar general la Uniunea Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în cadul evenimentului ZF Transport, Logistics&Automotive Summit 2018.

Un vehicul autonom promite că va avea zero emisii, zero accidente şi zero congestie. Dacă în privinţa primului criteriu, respectiv zero emisii putem să fim siguri, de restul vom vedea pe parcurs cum vor evolua.

Alte declaraţii:

Astăzi, un autoturism staţionează 95% din timp, în timp ce un vehicul autonom rulează mult mai intens şi ar duce la o reducere drastica a numărului de vehicule de pe stradă şi la o creştere impresionantă a utilizării.

Zona asigurărilor va fi afectată pentru că numărul accidentelor ar trebui să scadă.

Piaţa transporturilor rutiere este lider de servicii în 2017 alături de IT&C şi de alte industrii de servicii.

Lumea este destul de susceptibilă vizavi de programul de mobilitate pentru că statele din Europa de Vest, acolo unde se întâmplă astfel de servicii, încep să-şi protejeze pachetul de mobilitate. Există presiuni mari pentru finalizarea acestui pachet în a doua jumătate a anului de către Austria, astfel încât să se introducă nişte măsuri restrictive.

În plus ţările europene vizează repatrierea companiilor care sunt aici,îmbinând avantajul celor două lumi, respectiv capital mai ieftin şi costuri mai mici de operare, costuri ale forţei de muncă din Europa de Est.

Parcursul fundamental constă în faptul că pe de o parte ni se reproşează că nu plătim aceleaşi salarii şoferilor, dar pe de altă parte nimeni nu se uită la faptul că o firmă românească nu taxează acelaşi tarif pentru aceleaşi operaţiuni, derulate în acelaşi loc.

Comisia şi Parlamentul european vor să ne impună să fim la fel cu ceilalţi, dar vor să impună şi restricţii cantitative la accesul pe piaţă. Dacă suntem la fel de ce trebuie să ne restricţioneze accesul cantitativ.

Incertitudinea nu permite o dezvoltare spectaculoasă pentru că transportatorii nu ştiu încotro s-o apuce.

La noi infrastructura şi-a atins de multă vreme limitele. Răspunsul la unde construim autostrăzi este unul singur. În ordinea descrescătoare de oportunitate, dar se pare că există întotdeauna alte abordări care nu iau în considerare acest lucru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO