Pentru că are autostrăzi, Ungaria a devenit un centru european al industriei auto, atrăgând cei mai mari producători din Europa şi furnizori de toate dimensiunile. Pentru că are şi aeroporturi de talie internaţională, Ungaria are şansa să devină un pion strategic în comerţul chinezesc cu Europa.
Budapesta poate deveni o bază de distribuţie pentru mărfuri venite din China cu avionul, întărind prezenţa locală a companiei de logistică STO Express din China, scrie presa maghiară, care citează un oficial al operatorului aeroportului internaţional Liszt Ferenc.
Mesajul transmis de operator vine după ce, cu ocazia summitulului China - Europa Centrală şi de Est, compania STO Express a anunţat planuri pentru dezvoltarea relaţiilor de afaceri în regiune în acord cu eforturile de expansiune comercială ale guvernului de la Beijing. STO, una dintre cele mai mari companii de transport din China, a ales Liszt Ferenc International Airport drept bază pentru transportul aerian de marfă.
Operatorul aeroportuar Budapest Airport a semnat un acord cu compania chineză şi cu EKOL, un furnizor european de servicii de logistică cu o prezenţă puternică în Ungaria, pentru dezvoltarea primei faze de cooperare internaţională. Acest acord ar face ca traficul de marfă pe aeroportul maghiar să crească semnificativ, apreciază specialiştii firmei de consultanţă în domeniul pieţei transportului aerian Aviator. În aceste condiţii, spune firma, Budapesta are şansa să devină un centru al transportului pe cale aeriană de marfă din China, în special pentru produsele din comerţul electronic. Primul avion de transport de marfă al STO Express, încărcat mai ales cu bunuri din comerţul electronic, a ajuns în capitala Ungariei pe 3 noiembrie.
După semnarea acordului de cooperare, STO va opera zboruri programate către Budapesta, ceea ce va duce şi la dezvoltarea comerţului electronic, profilul principal al companiei chineze.
Volumul transportului de marfă de pe aeroportul Liszt Ferenc a crescut cu 14,5% în perioada ianuarie-octombrie 2017 în raport cu anul trecut, la 103.700 de tone. Din decembrie 2015, traficul zborurilor cargo s-a majorat cu 36%, un rezultat descris de specialişti ca excepţional chiar şi în comparaţie cu rezultatele din alte ţări.
„Activitatea de import-export dintre China şi Ungaria şi înteaga Europă Centrală şi de Est joacă un rol important pe piaţa noastră în dezvoltare rapidă. Credem că Budapesta şi Aeroportul Budapestei aduc cea mai bună locaţie pentru activităţile de distribuţie ale STO Express din ECE“, spun specialiştii de la Aviator.
O nouă bază cargo a Aeroportului Budapesta, Cargo City, îşi va începe operaţiunile în vara anului 2019.