♦ Şi în sectorul brânzeturilor se observă o tendinţă de premiumizare, însă în topul vânzărilor rămân caşcavalul şi telemeaua.
Piaţa de brânzeturi a ajuns anul trecut la o valoare de 4,84 miliarde de lei, în creştere cu 9% faţă de anul precedent, arată datele companiei de cercetare de piaţă Market Vector, care analizează doar zona de comerţ modern şi tradiţional, nu şi zona de pieţe sau HoReCa.
Astfel, segmentul brânzeturilor, o piaţă unde sunt prezenţi toţi marii jucători, continuă avansul valoric înregistrat în ultimii ani. De exemplu, în 2023 faţă de 2021, piaţa a avut un plus de peste 23%, conform calculelor făcute de ZF. Pe de altă parte, în volum, piaţa s-a contractat în ultimii ani, la fel ca majoritatea segmentelor din industria lactatelor. Astfel, datele Market Vector arată că în 2023 românii au consumat în total peste 90,5 milioane de kilograme de brânzeturi, în scădere cu 2% faţă de anul precedent şi cu peste 6% faţă de 2021.