Companii

Exporturile de pantofi ale României au scăzut la minimul ultimului deceniu, la un pas de 1 mld. dolari

Circa 50.000 de oameni din România lucrează în producţia de încălţăminte, una dintre industriile cu cele mai mici salarii

Circa 50.000 de oameni din România lucrează în producţia de încălţăminte, una dintre industriile cu cele mai mici salarii

Autor: Cristina Roşca

21.08.2017, 00:06 489
- Circa 1.000 de firme şi 50.000 de oameni lucrează în România în producţia de pantofi, potrivit raportului anual al World Footwear - Piaţa locală este unul dintre cei mai importanţi producători şi exportatori europeni de încălţăminte - Principalele pieţe de export sunt Italia, Austria, Germania, Slovacia şi Franţa l Exporturile de încălţăminte s-au situat la 1,026 mld. dolari anul trecut, faţă de 1,09 mld. dolari în urmă cu un an.
Cele cinci pieţe din vestul Eu­ro­pei pri­mesc circa 85% din to­ta­lul ex­­­porturilor locale de în­căl­­ţă­­min­te. Doar Italia, prin­ci­pa­la pia­­ţă de export, are o co­tă de pia­­­ţă de 51% în valoare. To­­­tuşi, dependenţa de Italia, o ţa­ră cunoscută atât ca pro­du­­că­tor, cât şi ca un im­portant con­­su­­­­ma­tor, a scăzut în ultimii ani, deşi ră­mâ­n­e prin­­­cipalul partener comercial pe acest seg­­ment. „Exporturile României au scăzut cu 14% în volum şi cu 25% în valoare în ultimii doi ani ca urmare a consumului de pe piaţa italiană“, potrivit analiştilor World Footwear care au lansat cel mai nou raport, pentru anul 2017. În anul 2014 exporturile lo­cale de încălţăminte se a­pro­piau de 1,4 mld. do­lari, un maxim istoric a­tins şi în 2011 şi ultimii ani de boom econo­mic, res­pectiv 2007-2008. Criza financiară şi-a pus amprenta asu­pra acestui sector rapid, anul 2009 fiind cel mai slab pentru piaţa locală, care s-a apropiat de 1 mld. do­lari. România este o piaţă cunoscută pentru producţia de pantofi de piele, cu preţuri mari. Produsele „made in Romania“ se adresează astfel clienţilor cu venituri medii şi peste medie de pe pieţele din Occident. Venirea crizei financiare a însemnat însă pentru mulţi consumatori o regândire a bugetelor, astfel că sumele cheltuite pe încăl­ţă­minte au scăzut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO