Retail&Agrobusiness

Reţeta germană din comerţul românesc. Familia Schwarz, care deţine Kaufland şi Lidl, a ajuns la o cotă de piaţă de 20% în comerţul alimentar

Reţeta germană din comerţul românesc. Familia...

Autor: Cristina Rosca

14.10.2017, 00:00 9287

În 2008, ultimul an de boom economic, nemţii aveau o cotă de piaţă de doar 5,7%. Atunci Lidl încă nu intrase pe piaţă, iar Kaufland nu era încă lider de piaţă.

Grupul german Schwarz, care deţine lanţul de hiper­marketuri Kauf­land şi discounterul Lidl, a ajuns să controleze aproa­pe 20% din co­merţul alimentar local, evaluat la 77,6 mld. lei anul trecut. Nemţii au venit iniţial cu Kaufland în 2005, iar şase ani mai târziu au adus şi lanţul de discount Lidl.

Grupul Schwarz are afaceri totale de 15,3 mld. lei în 2016, ultimul an pen­tru care există date financiare.

Pentru acest calcul jurnalistic pri­vind cota de piaţă s-a luat în calcul cifra de afaceri cumulată a tuturor com­pa­ni­ilor din retailul cu dominantă ali­mentară, mai exact companiile care au CAEN cuprins între 4711 şi 4729. Cifrele cuprind doar companiile care au unul dintre aceste CAEN-uri şi care şi-au depus rezultatele pe anul trecut şi pe 2008 la Registrul Comerţului.

Grupul Schwarz, care controlează cele două reţele de magazine este, po­tri­vit ultimelor date, cel mai mare retailer eu­ropean, cu afaceri de circa 90 de miliarde de euro (405 mld. lei) anual.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO