Comerţul modern numără astăzi zece jucători, toţi internaţionali, care au în total peste 2.200 de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de proximitate, discount şi cash & carry.
Afacerile cumulate ale acestora se apropie de 12 mld. euro anul trecut, arată datele din Anuarul de Business al României Cei mai mari jucători din economie. Acest anuar, ajuns la ediţia a 13-a, va fi lansat pe piaţă pe 28 iunie în cadrul unui eveniment dedicat.
Prin comparaţie, în 2006, în prima ediţie a anuarului, cifra de afaceri cumulată a primelor zece reţele de comerţ modern era de 2,8 mld. euro. Astăzi două grupuri - Kaufland şi Carrefour (cu toate formatele) - au fiecare afaceri ce sar de 2 mld. euro.
Cum s-a schimbat comerţul modern din 2006 până astăzi? Cash & carry-ul a făcut loc discounterilor la vârf.
Comerţul modern era dominat în 2006 de două reţele de comerţ modern - Metro Cash & Carry şi Selgros, podiumul fiind completat de Carrefour. Astăzi, grupul francez Carrefour este singura constantă între primii trei jucători unde îşi fac loc Kaufland şi Lidl, două reţele surori, parte a grupului german Schwarz. Cele două sunt cunoscute pentru politica preţurilor mici.