Companii

„România ar putea exporta mâncare, cosmetice sau mobilă în Polonia. Cred că sunt prea timide companiile româneşti“

Autor: Ştefan Stan

01.12.2014, 00:06 290
Relaţiile comerciale dintre România şi Polonia au crescut puternic în ultimii trei ani, pe măsură ce Varşovia a început să îşi orienteze investitorii şi în plan re­gional şi să încheie parte­neriate strategice. În prezent, România şi Polonia sunt în topul celor mai mari creşteri economice din Europa, a declarat la ZF Live Marek Szczygiel, ambasadorul Poloniei la Bucureşti.
 
„De când sunt ambasador în România relaţiile comerciale au crescut puternic între Ro­mânia şi Polonia. Când am ajuns aici volu­mul comerţului bilateral era undeva în ju­rul la 2 miliarde de euro. Anul acesta vom ter­mina cu 4 miliarde de euro“, a spus Szczygiel.
 
Una dintre ideile promovate puternic de Szczygiel şi de Polonia este cooperarea eco­no­mică în regiune. Polonia şi-a orientat po­li­ticile în ultimii zece ani către vestul Europei, însă am­basadorul Poloniei la Bucureşti consi­deră că este timpul ca focalizarea să fie îndreptată şi spre estul Europei, unde este cel mai mare potenţial de creştere.
 
„Una dintre cele mai mari probleme pentru economiile est-europene este cum să asi­gure creşterea economică, având stagnare sau deflaţie în zona euro. Trebuie să ne uităm foarte atent cum evoluează zona euro şi ce măsuri trebuie aplicate pentru a reduce im­pactul negativ asupra economiei.  În cazul Po­loniei, 75% din afaceri sunt făcute cu ţările mem­bre ale UE, aşa că trebuie să avem grijă la evo­luţia economică în regiune“, a spus Szczygiel.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO