♦ Tezele au fost eliminate în anul 2022, tot atunci a fost schimbată şi structura anului şcolar, iar cele două semestre s-au transformat în cinci module. ♦ „Există teze standardizate naţionale, semestriale, cu bareme de corectare clare, axate pe competenţele cheie“, scrie raportul România Educată despre cum ar trebui să arate sistemul de evaluare în anul 2030
Primul scenariu al sistemului de educaÅ£ie din anul 2023 cuprins în straÂtegia proiectului România Educată prevede un sistem de evaluare bazat pe teze semestriale, deÅŸi tezele au fost eliminate în anul 2022, iar semestrele s-au transformat în module în acelaÅŸi an.
„Există teze standardizate naÅ£ioÂnaÂle, semestriale, cu bareme de coÂrecÂtare clare, axate pe competenÅ£ele cheie. Rezultatele tezelor vor fi avute în vedere în calculul mediei de reparÂtizare a elevilor către învăţământul seÂcundar superior. Repartizarea în învăÂţăÂmântul secundar superior se face, pentru fiecare elev, în baza opÂÅ£iunilor exprimate de părinÅ£i ÅŸi a meÂdiei aritÂmeÂtice formate din: 33% meÂdia proÂbeÂlor de la examenul final, 33% media tezelor naÅ£ionale din gimÂnaziu ÅŸi 33% media generală în claÂsele V-VIII. ÃŽn cazul învăţământului vocaÅ£ioÂnal sau profesional, unităţile de învăţăÂmânt pot organiza probe de aptitudini, anteÂrior repartizării comÂpuÂteriÂzate“, scrie raportul România Educată.