Cum se împart banii românilor: o treime merg pe mâncare, haine sau cosmetice

Autor: Cristina Roşca 23.06.2017

Aproape o treime din banii cheltuiţi lunar de un român merg către achiziţia de produse alimentare, haine sau cosmetice, restul fiind distribuiţi către utilităţi, transport, educaţie sau sănătate, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK.

Raportul relevă că ponderea retailului în totalul cheltuielilor este cu atât mai mică cu cât economia respectivă este mai dezvoltată.

„Tendinţa de declin a ponderii cheltuielilor populaţiei Europei în retail a continuat şi în 2016. Cifrele arată că această cotă este de 31% în 2016 faţă de 31,4% anul precedent. Europenii investesc într-o pondere din ce în ce mai mare din venitul lor în sănătate, gastronomie şi întreţinere“, spun analiştii companiei GfK. Astfel, ponderea de 31,1% din România se înscrie în media europeană, piaţa locală situându-se la jumătatea clasamentului ce cuprinde 32 de ţări.

Ponderea retailului în totalul cheltuielilor ajunge şi la 40-50% în regiunea Europei Centrale şi Est, dar scade spre 25% în cele mai dezvoltate economii de pe Bătrânul Continent, potrivit GfK.