Exporturile de pantofi ale României au scăzut la minimul ultimului deceniu, la un pas de 1 mld. dolari
Autor:
Cristina Roşca
21.08.2017
Cele cinci pieţe din vestul Europei primesc circa 85% din totalul exporturilor locale de încălţăminte. Doar Italia, principala piaţă de export, are o cotă de piaţă de 51% în valoare. Totuşi, dependenţa de Italia, o ţară cunoscută atât ca producător, cât şi ca un important consumator, a scăzut în ultimii ani, deşi rămâne principalul partener comercial pe acest segment. „Exporturile României au scăzut cu 14% în volum şi cu 25% în valoare în ultimii doi ani ca urmare a consumului de pe piaţa italiană“, potrivit analiştilor World Footwear care au lansat cel mai nou raport, pentru anul 2017. În anul 2014 exporturile locale de încălţăminte se apropiau de 1,4 mld. dolari, un maxim istoric atins şi în 2011 şi ultimii ani de boom economic, respectiv 2007-2008. Criza financiară şi-a pus amprenta asupra acestui sector rapid, anul 2009 fiind cel mai slab pentru piaţa locală, care s-a apropiat de 1 mld. dolari. România este o piaţă cunoscută pentru producţia de pantofi de piele, cu preţuri mari. Produsele „made in Romania“ se adresează astfel clienţilor cu venituri medii şi peste medie de pe pieţele din Occident. Venirea crizei financiare a însemnat însă pentru mulţi consumatori o regândire a bugetelor, astfel că sumele cheltuite pe încălţăminte au scăzut.