ZF Top 1.000 cele mai mari companii din România. Primele 20 de companii de transport şi logistică au aproape un sfert din businessul unui sector care rulează 75 mld. lei anual. Cumpără online anuarul top 1.000
♦ Cele aproximativ 53.000 de companii care activează în sectorul de logistică şi transport şi-au crescut în perioada 2008-2016 cifra de afaceri cu 51%, până la peste 75 mld. lei (16,6 mld. euro).
Primele 20 cele mai mari companii active în domeniul transportului şi depozitării au avut în 2016 o cifră de afaceri cumulată de 14,8 miliarde de lei, în creştere cu 6,8% faţă de anul precedent, arată datele din prima ediţie a anuarului Top 1.000 cele mai mari companii din România, un proiect realizat de ZF şi susţinut de Deloitte.
Astfel, acestea reprezintă aproximativ 20% din businessul total de 75 mld. lei (16,6 mld. euro) la nivelul întregului sector, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
„Sectorul de transport şi logistică a continuat să crească anul trecut şi noi estimăm că acest ritm se va menţine şi anul acesta. Se vede această dezvoltare a sectorului şi în flotele companiilor de transport, care au crescut, iar aceste vehicule circulă în comunitatea europeană. Multe dintre ele nu se văd fizic în România, dar sunt ale companiilor înregistrate în România. Cu alte cuvinte, această creştere a consumului de anul trecut s-a văzut în cantităţile de mărfuri transportate şi depozitate de companii“, explică Ion Lixandru, antreprenor şi vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Logistică ARILOG. Declaraţia managerului vine în contextul în care anul trecut consumul populaţiei s-a majorat cu peste 10%, păstrând trendul crescător din 2016, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Ion Lixandru adaugă faptul că agricultura şi implicit activitatea portuară au crescut, ceea ce s-a văzut şi în piaţa de transport. Însă, companiile de transport şi logistică se confruntă cu lipsa unei infrastructuri dezvoltate, care nu doar îngreunează ajungerea camioanelor de la depozite în magazine sau fabrici, ci şi reduce competitivitatea jucătorilor locali în faţa firmelor din ţări cu reţele de drumuri sau cale ferată mai dezvoltate.