Supliment ZF Rezidențial

Analiză. Alumil: Există o tendinţă de creştere a preferinţelor pentru alegerea tâmplăriei din aluminiu datorită tendinţelor din arhitectură

22 apr 2024 Autor: Bogdan Alecu

Cererea pentru tâmplăria din aluminiu este tot mai mare datorită cererii pentru ferestre de mari dimensiuni, în acest context, Alumil Rom Industry (simbol bursier ALU), lider pe piaţa sistemelor de aluminiu, a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 118,1 milioane de lei, cu aproximativ 8,3% mai mare faţă de 2022, conform situaţiilor financiare preliminare. Profitul net a urcat uşor în 2023 faţă de 2022, la 6,5 mil. lei.

Rezultatele vin în contextul în care volumul lucrărilor de construcţii la clădirile rezidenţiale a scăzut cu 6,6%, iar la cele nerezidenţiale a crescut cu doar 2,3% în 2023 comparativ cu anul anterior, arată INS. În 2024, compania va lansa pe piaţa locală noi produse şi continuă investiţiile în digitalizare.

„Vorbim despre al cincilea an consecutiv de creştere a companiei. Diversitatea şi calitatea produselor, dar şi efortul continuu de a oferi cele mai bune soluţii tehnice, operaţionale şi financiare clienţilor au contribuit decisiv în consolidarea poziţiei de lider pe piaţa sistemelor de aluminiu. În paralel cu îmbunătăţirea experienţei clienţilor, ne concentrăm şi pe dezvoltarea culturii organizaţionale, pe motivarea şi implicarea angajaţilor şi extinderea şi fidelizarea portofoliului de colaboratori. În acelaşi timp, continuăm acţiunile de responsabilitate socială şi de mediu“, spune Marius Ioniţă, director general al Alumil Rom Industry.

O prioritate pentru Alumil în 2024 o reprezintă şi introducerea de noi produse cu performanţe superioare pe piaţa locală.

„Acordăm o atenţie deosebită siste­melor cu eficienţă energetică crescută, capabile să răspundă atât cerinţelor pieţei, cât şi reglementărilor în vigoare. Vorbim inclusiv despre sisteme certificate pentru case pasive. Portofoliul de produse Alumil se va extinde anul acesta cu o nouă ca­te­gorie de produse – sistemele din alu­mi­niu rezistente la foc, certificate de laboratoare avizate din Europa, care îndeplinesc majoritatea specificaţiilor întâlnite în proiecte“, mai spune Marius Ioniţă.

Există o tendinţa de creştere a preferinţelor pentru alegerea tâmplăriei din aluminiu, o schimbare pentru care există câteva motive principale.

„Tâmplăria din aluminiu oferă o estetică modernă şi elegantă, care se potriveşte cu designul contemporan al clădirilor. Tendinţele arhitecturale actuale înclină spre linii curate şi profiluri subţiri cu vitraje din ce în ce mai mari, caracteristici ce pot fi acoperite cu uşurinţă de sistemele arhitecturale din aluminiu“, explică oficialii companiei.

Aluminiul este un material durabil şi rezistent la coroziune, intemperii şi impact mecanic. Este un material care poate fi reciclat la infinit, iar procesul de reciclare necesită cu 95% mai puţină energie decât prelucrarea materiei primare.

O altă noutate o reprezintă şi gama de produse Outdoor, care oferă soluţii pentru pergole bioclimatice, sisteme de împrejmuire şi balustrade etc. Produsele Alumil respectă standardele de mediu, sunt certificate internaţional şi asigură reduceri de până la 50% ale costurilor lunare de încălzire şi răcire.

 

Care sunt tendinţele în arhitectură care predomină acum?

„Putem spune că se evidenţiază o creştere a preferinţei pentru ferestre de mari dimensiuni din dorinţa de a maximiza aportul de lumină naturală, dar şi pentru a crea o conexiune mai puternică între interior şi exterior.“

„Cu o gamă largă de opţiuni disponibile în ceea ce priveşte dimensiunile, formele şi culorile, ferestrele de mari dimensiuni le permit arhitecţilor să creeze soluţii personalizate şi adaptate nevoilor şi preferinţelor clienţilor lor. Corect este însă să ne raportăm şi la evoluţia economică generală, atunci când avem o perioadă de creştere economică şi prosperitate se observă tendinţa către proiecte mai îndrăzneţe şi inovatoare. Pe de altă parte, în perioadele de incertitudine economică sau restrângere a bugetelor, tendinţele pot să se îndrepte către soluţii mai economice, produsele mai accesibile din punct de vedere financiar devenind o alegere evidenţă“, explică oficialii companiei.

Alumil are 70,6 mil. lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 55,9% de Alumil SA din Grecia, în timp ce Michail Sotiriou deţine 23,95% din capitalul social. Acţi­unile ALU înregistrează o creştere de 7,6% de la începutul acestui an, pe fondul unor tranzacţii de aproape 1 mil. lei, arată datele BVB.