ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Magda Staicu, cofondatoarea magazinului The Edit: Piaţa de design de interior are mult potenţial pe plan local. Bucureştiul a devenit mult mai efervescent, iar România trebuie să accelereze ritmul de modernizare

07.05.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul a pornit la drum cu zece branduri, iar astăzi numără circa 50 de branduri, atât ale unor producători internaţionali consacraţi pe această nişă, cât şi ale unor studiouri emergente din diferite ţări.

Magda Staicu, cofondatoarea magazinului cu produse de design de interior The Edit, este de părere că piaţa de design de interior are mult potenţial de creştere pe plan local, având în vedere că cererea pentru astfel de servicii a crescut în ultimii ani.

„Se lucrează diferit în această industrie, termenele sunt mai strânse, volumele sunt mai mari şi negocierea este mai acerbă, dar este o zonă cu potenţial. Bucureştiul a devenit mult mai efervescent, România este o economie emergentă care trebuie să accelereze ritmul de modernizare ca să recupereze nişte decalaje faţă de Vest, e o perspectivă care pe noi ne stimulează şi ne dă încredere în noi“, spune Magda Staicu, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Businessul The Edit a pornit în 2019 de către Magda Staicu şi Irina Pogonaru, fiica lui Florin Pogonaru, din pasiunea celor două dezvoltată pentru designul de interior. Irina Pogonaru a urmat studii de design de interior, activând mai mulţi ani în acest sector ca antreprenoare. Magda Staicu a renunţat însă la mediul corporate, în care a lucrat pe diferite poziţii de marketing, retail şi vânzări, pentru a începe businessul The Edit.

„Am decis să lansăm The Edit, un magazin de mobilier, corpuri de iluminat şi accesorii, care se subscriu unei estetici aparte. Obiectele pe care le alegem au linii simple şi designul transgende curente şi trenduri, este un design atemporal. Există o preocupare mare pentru detalii, pentru sustenabilitate şi meşteşug, asta înseamnă The Edit“, adaugă ea.

Businessul a pornit la drum cu zece branduri, iar astăzi numără circa 50 de branduri, atât ale unor producători internaţionali consacraţi pe această nişă, dar şi ale unor studiouri emergente din diferite ţări.

The Edit a pornit ca o platformă online dedicată produselor de design de interior, iar în urmă cu doi ani a fost deschis şi un magazin fizic.

„Magazinul nu este un simplu spaţiu de desfacere, l-am gândit ca pe un spaţiu care să inspire şi care să influenţeze către alegeri mai educate şi mai conştiente în zona de design. Am reuşit să creăm parteneriate, să consolidăm relaţii cu mediul profesional, cu arhitecţi, cu designeri de interior care ne-au ajutat să antrenăm proiecte în mediul rezidenţial sau de HoReCa“, explică Magda Staicu.

Pentru anul acesta, antreprenoarele au în plan investiţii în soluţii tehnologice care să integreze activitatea din depozit cu zonele financiare şi back office. Bugetul de investiţii se ridică la 500.000 euro.

„În acest buget luăm în calcul reamenajarea spaţiului din magazin pentru că ne propunem ca la câteva luni să venim cu soluţii noi de amenajare pentru a crea interes, curiozitate, pentru a rămâne relevanţi“, precizează Magda Staicu.

Deşi businessul a pornit ca o platformă online, cel mai mare generator de venituri este magazinul fizic.

„Mediul online reprezintă canalul nostru generator de volum, acolo comenzile cele mai multe sunt pentru accesorii mai mici, de acolo ne şi recrutăm consumatorii. Magazinul offline este însă principala sursă generatoare de venituri. Din cifra de afaceri, cam 60% este generată de magazinul offline“, spune ea.

Businessul a avut venituri de 1 milion euro anul trecut, iar antreprenoarele îşi doresc o creştere accelerată a veniturilor în acest an.

„Ne dă încredere faptul că a crescut frecvenţa, numărul comenzilor şi valoarea medie a comenzii“, mai spune Magda Staicu.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor