ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii

03.05.2024, 00:07 Autor: Florentina Niţu

Cornelius H Group, companie activă în Marea Britanie în domeniul instalării de sisteme de geamuri, care în 2023 a devenit unicul acţionar al Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie şi patiserie în România, ar urma să mute fabrica de la Târgu-Neamţ (judeţul Neamţ) la Bucureşti, în urma unei investiţii estimate la 10 milioane de euro, potrivit propriilor informaţii.

„În primul rând, ne dorim să creştem şi avem două faze: de creştere a volumului de producţie şi a capacităţii de congelare şoc în fabrica noastră din Târgu-Neamţ, unde recent am adăugat în jur de 20 de tone la capacitatea de producţie pe care am avut-o. Vom mai face inves­tiţii de aproape 10 mil. euro pentru a aduce fabrica la Bucureşti, unde o să avem o capacitate de producţie, în medie, de 20 de tone/zi de produse de patiserie şi cofetărie“, a spus Sergiu Diaconu, reprezentantul ac­ţio­na­rilor Dulcinella, Cornelius H Group. Cornelius H Group este o com­pa­nie de pe piaţa britanică care acti­vează în domeniul instalării de sis­teme de geamuri, specializată în insta­laţii de faţadă, înlocuirea sticlei şi întreţinerea sistemelor de geamuri, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

Aceasta are 20 de ani de experienţă şi a avut mai multe proiecte comerciale şi rezidenţiale în Marea Britanie, dar şi în Irlanda, Germania şi Olanda, conform aceleaşi surse.

Compania a fost fondată de Ion Mereacre din Republica Moldova şi Ion Bouaru din România, potrivit unui interviu acordat de Ion Mereacre pentru moldoveni.co.uk, portalul disporei moldoveneşti din Marea Britanie, în 2015, citat de publicaţia Adevărul. El a povestit că prima dată a lucrat în lemnărie, ca ajutor de lemnar, după aceea am făcut reparaţii în case şi în 2002 am trecut la montarea sistemelor de geamuri.

 

Care e povestea Dulcinella?

Dulcinella, astăzi o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie şi patiserie în România, cu o cifră de afaceri de 7,5 milioane de euro în 2023, a fost fondată de soţii Pojoga în 2005, antreprenori care aveau şi lanţul de magazine Linella din Republica Moldova. Ulterior, în afacerea din România a intrat şi Ion Paladi, interpret de muzică populară din Republica Moldova, în calitate de acţionar.

În martie 2023, Nicolae Pojoga şi Ion Paladi au cesionat părţile sociale deţinute către Cornelius H Group, reprezentat de Ion Mereacre, care a devenit unicul acţionar, conform datelor publicate în Monitorul Oficial. Iniţial, Cornelius H Group a intrat în acţionariat cu 50% din capitalul social al firmei Dulcinella Europe din România în noiembrie 2020, mai arată sursa menţionată anterior.

Dulcinella Europe este acţionarul companiilor Patiseria Dulcinella, Dulcinella Development, Dulcinella Events şi Dulcinella Logistic, iar Ion Mereacre al Dulcinella Ro, potrivit Termene.ro, platformă de analiză a companiilor. „Dulcinella a fost cumpărată în 2023 de acţionari strategici de la Londra, un fond de investiţii, Cornelius H Group, a explicat Sergiu Diaconu.

 

Care sunt planurile noului acţionar al afacerii Dulcinella?

„Am avut întâlniri cu câţiva jucători din retailul românesc, dar şi din retailul francez. La momentul actual suntem focusaţi pe magazinele cu vânzare tradiţională, încă nu am intrat în retailul mare. Am început cu consumatorul care ne cunoaşte, în casele românilor din diaspora, prin magazine de specialitate. E mai uşor să-i vinzi unui consumator care ştie ce este savarina, amandina sau plăcinta sau cuşma lui Guguţă, decât unui consumator care are un comportament diferit. În faza a doua plănuim să ne lărgim orizonturie în alte părţi şi am început discuţii cu vânzători din Italia şi Spania“, a spus Sergiu Diaconu.

De asemenea, el afirmat că au intrat în perioada de pregătire a unui sistem de francizare, care se va termina într-o lună, şi vor începe să dea iniţial cele 20 de magazine existente, dar intenţionează să ducă produsele de patiserie şi confetărie şi în retailul specializat, în HoReCa din România, cât şi în retailul mare.

„Depunem eforturi în fiecare zi să ajungem în fiecare casă din România, pentru că sunt câteva zone în care nu suntem prezenţi, noi fiind preponderent în Bucureşti în Moldova în oraşele Iaşi, Botoşani, Suceava, Piatra Neamţ şi Târgu Neamţ. În Bucureşti avem şapte locaţii, cinci stradale şi două în mall-uri, în Mega Mall şi în Promenada, şi recent am deschis o locaţie în mall-ul Palas din Iaşi“, a adăugat Diaconu.

El a mai spus că lucrează deja cu anumite lanţuri de hoteluri care cumpără prăjituri şi pentru conferinţe candy bar-uri pentru evenimente private, dar mai puţin cu restaurantele, pentru că multe din ele au laboratoare proprii. Astfel, pentru a atrage atenţia şefilor de restaurante, îşi propun să diversifice oferta şi să adauge săptămânal produse noi în portofoliu.

„Anul acesta punem mult accent pe dezvoltarea de produse. În ultima perioadă, în fiecare săptămână, am lăsat produse noi. Acum am lansat gogoşile şi Profiterolul. Consumatorul ne ţine mereu în priză, nu ne lasă să ne relaxăm, pentru că vrea ceva nou“, a menţionat el.

Diaconu a subliniat că cererea din partea clienţilor este în creştere şi tot mai complexă. „Comportamentul consumatorului se schimbă de la an la an, iar anul acesta am ieşit cu câteva produse tradiţionale şi este vorba despre cozonacii cu rahat şi nucă şi cozonacii cu vişine, starurile care se vând cel mai bine în reţeaua noastră din întreaga ţară şi, în paralel, am pregătit pasca cu ciocolată şi pasca cu smântână, care se consumă mai mult în zona Moldovei. Deja primim comenzi active pentru cozonacii şi pască.“

Acesta a spus că reţeaua Dulcinella are 50.000 de consumatori în România, iar numărul lor a crescut în contextul în care fac produse cu preţ mediu şi au foarte mulţi bătrâni care le calcă pragul, dar şi magazine cu spaţiu mare şi funcţionează şi ca cafenea, nu doar „to go“. De asemenea, compania face livrări prin platformele specializate.

De altfel, el susţine că consumatorii români pun la accent pe calitate şi nu mai merg, neapărat, către dulciurile ultraprocesate din comerţ, dar se uită şi cum arată produsul şi cum arată brandul. „Românii nu mănâncă orice, chiar dacă piaţa de cafenele creşte în Bucureşti foarte mult şi consumă multe produse de patiserie şi cofetărie. Noi am lăsat ciocolată de casă, dar macarons este în continuare preferatul pieţei din România şi astfel am crescut portofoliul până la 12 tipuri de macarons“, a întărit el.

Cel mai vândut produs din magazine rămâne, însă, eclerul, a precizat Diaconu. Dar, cremşnitul, introdus în acest an în gama de produse, a fost bine primit. De asemenea, s-a observat o creştere la prăjiturile fără zahăr. „Tot mai mulţi consumatori intră în magazinele noastre şi întreabă dacă avem produse fără zahăr, pentru că au probleme de sănătate, diabetul zaharat fiind foarte popular.“

 

De unde vine materia primă pentru produsele Dulcinella?

„Produsele noastre sunt 85% româneşti, pentru că găsim cam toată materia primă în România. Sunt anumite produse importate, cum este ciocolata, dar piaţa din România este bine dezvoltată şi cumpărăm miere, lapte, vişine şi alte produse agricole de aici“, a spus Sergiu Diaconu.

Compania a intrat astfel şi în zona de B2B producând pentru distribuitorii locali semifabricate cum sunt: coji de eclere, chou, blaturi pentru tort şi tarte sau chişuri. Acestea ajung în lanţurile din HoReCa. „Sunt produse din materii prime din România şi la momentul actual acesta este important să reducem importurile.“

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny