ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Familia Popescu, care a fondat producătorul de prăjituri Natural, va începe construcţia unui hotel Hampton by Hilton în Slatina. Hotelul va avea circa 75 de camere

07.05.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Producătorul Natural exportă în 36 de ţări şi realizează peste 40% din cifra de afaceri la export ♦ Cifra de afaceri a companiei Natural a crescut la 8,5-9 mil. euro în 2023, comparativ cu 7,3 mil. euro în 2022 ♦ Familia Popescu controlează şi compania Pop Industry, cu afaceri de 23,5 mil. euro în 2023.

Familia Popescu, care controlează producă­torul de prăjituri Natural, va începe în 2024 sau 2025 contrucţia unui hotel Hampton by Hilton, cu aproximativ 75 de camere, în Slatina, a explicat Elena Zoica, director comercial Natural, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„În a doua parte a acestui an sau la înce­putul lui 2025 vom începe implementarea proiectului şi va fi o franciză Hampton by Hilton. Vor fi aproxi­mativ 75 de camere, iar implementarea proiectului durează între 18 şi 24 de luni“.

Prin urmare, hotelul Hampton by Hilton din Slatina ar trebui să devină operaţional în perioada 2026-2027. Proiectul se află pe masa familiei Popes­cu de câţiva ani, însă implementarea lui a fost amânată din cauza condiţiilor din piaţă.

„Va fi la intrarea în oraş, în Slatina, şi va fi situat în veci­nătatea fabricii. Slatina este un oraş industrial şi sunt necesităţi în această privinţă. Ne avantajează tare poziţia, suntem poziţionaţi bine şi accesibil“.

Soţii Florina şi Dumitru Popescu au înfiinţat încă din 1991 compania Natural din Slatina, care a evoluat de la o cofetărie la un producător de prăjituri cu distribuţie atât la nivel naţional, cât şi pe plan internaţional în 36 de pieţe de export. Compania produce astăzi în două fabrici situate una lângă cealaltă în Slatina şi comercializează prin brandurile proprii Irina şi Accasă, dar şi prin mărci private.

„Vindem în comerţul tradiţional, în comerţul modern, avem şi câteva locaţii proprii, exportăm, facem comerţ intracomunitar. Pe lângă brandurile noasre Accasă şi Irina suntem furnizor pentru mărci private, facem mai mult de 30 de mărci private în România şi în Europa“. Anul 2023 a fost despre a rămâne în piaţă, despre a rămâne în coşul consumatorului, după cum au povestit reprezen­tanţii companiei, însă anterior Natural a derulat investiţii de 18 milioane de euro în producţie.

În urma acelor investiţii, întreaga producţie Natural a fost mutată în fabrica de 8.000 mp a companiei, în timp ce în fabrica de 3.000 mp şi-a făcut loc un alt proiect.

„În ultimii doi ani am făcut nişte paşi foarte serioşi spre o nişă de piaţă şi-anume produsele cu termen scurt de valabilitate, unde am venit cu o inovaţie, iar la produsele de cofetărie cu termen de 5 zile noi am ajuns la 21 de zile. Am deschis foarte rapid această nişă de piaţă şi putem spune că ne ajută să câştigăm consumatori, dar şi cifre“.

Totodată, compania pregăteşte un proiect de investiţii pe segmentul produselor ready to eat, dar evoluţia lui depinde de succesul pe care îl vor avea produsele fresh dezvoltate pe inovaţia prin care este prelungit termenul de valabilitate.

Compania Natural a înregistrat în 2023 afaceri de 8,5-9 milioane de euro, conform reprezentanţilor companiei, comparativ cu 7,3 milioane de euro în 2022, conform celor mai recente date publice. Peste 40% din afacerile companiei sunt realizate la export. Compania are 140 de angajaţi.

„Anul acesta ar trebui să avem 1-1,5 milioane de euro în plus la cifra de afaceri dacă segmentul de produse fresh va evolua aşa cum ne dorim“.

Pe lângă producătorul de prăjituri Natural, Dumitru Popescu deţine alături de Marius Popescu şi compania Pop Industry, care produce remorci auto, remorci agricole şi containere, care a avut afaceri de circa 23,5 milioane de euro în 2023, conform datelor publice.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank