Companii

ANALIZĂ ZF. A revenit moda ofertelor şi a reducerilor: Articolele la promoţie au ajuns în ultimele luni ale anului trecut să contribuie cu 28% la totalul vânzărilor din hipermarketuri şi supermarketuri, un maxim al ultimilor cinci ani

Încă din 2022 oamenii căutau promoţiile şi ofertele, însă retailerii mari încă nu apelau masiv la această armă, lucru care s-a întâmplat abia în 2023.

Încă din 2022 oamenii căutau promoţiile şi ofertele, însă retailerii mari încă nu apelau masiv la această armă, lucru care s-a întâmplat abia în 2023.

Autor: Cristina Roşca

07.03.2024, 16:00 73

♦ „Toate tipurile de acţiuni promoţionale au cunoscut o revigorare specială odată cu începerea lui 2023, sprijinind estomparea creşterii preţurilor. În contextul scăderii numărului de produse din coşul de cumpărături, promoţiile au reluat rolul de stimulent pentru încurajarea achiziţiilor şi pentru retenţia clienţilor“.

Magazinele moderne care vând bunuri de larg consum, fie că e vorba de alimente, băuturi, pro­duse de îngrijire perso­nală sau a locuinţei, au apelat anul trecut mai mult decât oricând în ultimii ani la oferte, reduceri şi promoţii, în încercarea de a mai anima apetitul de consum al românilor, apetit care a fost lovit din plin de inflaţia record.

Astfel, articolele la promoţie au ajuns în ultimele luni ale lui 2023 să contribuie cu 28% la totalul vânzărilor din hipermarketuri şi supermarketuri, un maxim al ultimilor cinci ani, arată o analiză a companiei de cercetare RetailZoom.

În acest studiu ce vizează doar comerţul modern (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate mo­dernă şi cash&carry) au fost monitorizate următoarele tipuri de promoţii: produse cu reducere de preţ menţionată pe ambalaj, cantitate bonus în acelaşi ambalaj, pachete de articole (1+1), cadouri asociate bu­nurilor, reduceri de preţuri temporare şi promoţii virtuale (TPR – temporary price reductions). Au fost analizate aceste activităţi pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, cu excepţia ţigărilor.

Această „modă“ a ofertelor şi a reducerilor a reapărut în prim-plan în 2023, după o perioadă de relativă pauză, mai exact după o perioadă în care cota de piaţă a articolelor la promoţie în total vânzări din comerţul modern scăzuse la 19-20%. Anul trecut însă, retailerii au realizat că românii sunt tot mai atenţi cu banii pe care îi au din cauza scumpirilor record, aşa că a început o „luptă“ a ofertelor ce aminteşte într-o oare­care măsură de perioada 2009-2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO