Companii

S-a terminat cu festinurile regeşti de Sărbători? De Paşte, românii mai degrabă strâng punga şi pun banii la saltea decât pe masă

S-a terminat cu festinurile regeşti de Sărbători? De...

Autor: Florentina Niţu

26.04.2024, 10:00 2382

Românii alocă un buget mai mic pentru cheltuielile de Paşte, iar inflaţia şi fluctuaţiile preţurilor din ultimul an sunt principalele motive, consideră reprezentanţii Carrefour România, al treilea cel mai mare retailer alimentar din România după cifra de afaceri. ZF a solicitat informaţii cu privire la vânzările de sărbătorile pascale de la Kaufland, Lidl, Carrefour, Profi şi Penny, iar Carrefour este singurul care a dat curs.

„Deşi suntem obişnuiţi să vedem o schimbare de comportament în perioada sărbătorilor faţă de restul anului, anticipăm că vânzările cu ocazia sărbătorilor pascale nu se vor ridica la nivelul celor din anii anteriori, precauţia fiind principalul motiv care îi va determina pe clienţi să-şi calculeze cât mai eficient şi echilibrat bugetul disponibil pentru masa de Paşte. Cât priveşte vânzările pentru carnea de miel, unul dintre cele mai căutate alimente în această perioadă, suntem pregătiţi de o posibilă scădere a vânzărilor în volum“, au răspuns pentru ZF reprezentanţii Carrefour România. Vânzările companiei au totalizat 2,9 miliarde de euro în 2023, cu 7% mai mult decât în anul anterior.

Spre deosebire de anul trecut, carnea de miel a avut o creştere a preţului de achiziţie de aproximativ 10%, adaugă ei. De asemenea, observă că românii îşi îndreaptă tot mai mult atenţia către preparatele tradiţionale specifice acestei sărbă­tori, semn că pregătirile sunt în desfă­şurare, iar carnea de miel este printre cele mai căutate categorii de produse, fiind folosită în multe preparate, dar nu cred că va mai fi cumpărată în aceleaşi cantităţi ca în 2023.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO