Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a rămas una dintre cele mai ineficiente organizaţii de stat din România, iar orice încercare de modernizare este oprită atât de directorii din Regie, cât şi de reprezentanţii Primăriei, afirmă Bogdan Stroe, consilier municipal USR, membru al Comisiei de Transporturi.
„În primul rând, vorbim de bugetul RATB care este de aproape 820 de milioane de lei pentru anul acesta. Din acestea, 550 de milioane lei sunt subvenţia de la PMB iar din vânzare de bilete ei obţin 175 de milioane lei. Cheltuielile sunt de 550 milioane lei cu salariile, iar pentru investiţii sunt sub 100 de milioane. Din aceste cifre se poate vedea ineficienţa“, a spus ieri la ZF Live Bogdan Stroe. Reprezentanţii RATB au fos invitaţi să intervină în cadrul emisiunii, dar nu au dorit să o facă.
„Deja este aprobată în bugetul de investiţii cumpărarea a 400 de autobuze, 100 de tramvaie şi 100 de troleibuze, investiţiile făcându-se din banii PMB, nu din bugetul RATB. Haosul administrativ vine din faptul că RATB este organizat ca regie autonomă , ei nu au nimic în proprietate, autobuzele, clădirile sunt proprietatea primăriei. Ei nu îşi asumă răspunderea astfel pentru nimic. Ei vin cu hotărâri în Consiliul General ca să caseze nişte fiare vechi de acum 50 de ani“, a arătat Stroe.
Există o propunere de a transforma RATB în societate comercială şi apoi să fie semnat un contract de delegare a seviciului de transport public în comun, între Primăria Capitalei şi RATB. Această delegare ar presupune un contract cu indicatori de performanţă şi cu acoperire.
„Trebuie să îi poţi spune RATB-ului că trebuie să acopere suprafaţa Bucureştiului, că trebuie să acopere cartierele noi şi că trebuie să existe o strategie.”