Retail&Agrobusiness

Cum s-a schimbat piaţa de electroIT într-un deceniu: liderul este acelaşi, dar magazinele online vin puternic din urmă

Cum s-a schimbat piaţa de electroIT într-un deceniu:...

Autor: Cristina Roşca

18.08.2017, 00:08 2414

♦ Piaţa de electroIT a trecut în ultimul deceniu printr-o serie de schimbări majore care au reconfigurat nu doar topul celor mai mari jucători, ci şi structura de bază ♦ Singura constantă este la vârful pieţei, unde de mai bine de un deceniu se află Altex, companie controlată de antreprenorul român Dan Ostahie ♦ Pe următoarele locuri însă, faţă de acum un deceniu, îşi fac loc magazine sau adevărate malluri online în frunte cu eMAG.

Au dispărut independenţii, şi nu doar din top, ci chiar din piaţă. La fel şi Domo, un jucător strategic şi specializat, care mulţi ani a fost a doua companie din piaţă ca business.

Ultimul deceniu a adus pentru această piaţă şi alte schimbări de structură, schimbări care au la bază de fapt aceiaşi factori: criza financiară şi modificarea comportamentului de consum. Astfel în urmă cu un deceniu lupta pe această piaţă se dădea în special între jucătorii specializaţi şi micii independenţi. Altex, Flamingo (pe scheletul căruia s-a ridicat Flanco) şi Domo ocupau primele poziţii din piaţă, urmaţi fiind de jucători mai mici precum Rombiz sau Primex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO